Swing Trading

20101223

Kommer med denna blogg försöka visa hur det går att öka sitt kapital genom att swing trada "säkra aktier". Målet är att med 100 000kr göra det till en miljon. Kommer aldrig vara fullinvesterad i aktier pga risk för börsras, krig osv.
Köper Tele2 200st på 141,50kr =28300.
Köper Björn Borg 400st på 63kr= 25200.
köper Wesc 300st på 87kr= 26100.
Köper Arise windpower 300st på 43,7kr= 13110.

värde 92710kr.
7290kr ligger i kassan.

Letar botten i bra bolag som har fallit mot golvet i trendkanalen eller hamnat i en tillfälligt negativ trend.
Eller min favorit: Tydliga tecken på att lämna en tillfälligt negativ trend, helst på bra nyhet med hög omsättning.
Bevakar just nu Astra Zeneca för köp håller även ett öga på Msab.

Köper helst defensiva bolag med bra direktavkastning.

Målet med köpen är att sälja vid nästa topp som borde komma i samband med nästa rapport för respektive bolag. Arise är lite mera risk än dom övriga som jag ser på det. Bloggen kommer uppdateras samma dag som nått av innehaven sålts.

Kommer även själv att investera precis som bloggen men med andra belopp. Kommer säkert även att göra andra köp på sidan av bloggen eftersom jag är ganska aktiv på börsen. Viktigt att få kapitalet att jobba. Kommer skriva om alla köplägen jag ser på börsen på denna bloggen.

Kommentarer
Postat av: Cenny

Ska bli rolkigt att följa.



LYCKA TILL!!!

2011-01-03 @ 07:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0