Bästa köpet på largecap

Kollat igenom largecap senaste året och kommit fram
till följande. Kollar man på ett års sikt har Ssab fallit
mest med 47,23% följt av Lundin Mining på 44,56%.
Det konstiga är att Peab är trea och har fallit 44,47%
dvs nästan lika mycket som Ssab och Lundin. I mina
ögon är Peab ett bolag som knappt känner av kris
och bolaget är helt klart mest köpvärt på largecap
med nästan 10% i direktavkastning och lågt P/e.
Kollar man grafen inför köp så är nog 29kr och lägre
en bra köpkurs. Kommer lägga all min energi i mina
Swingar i Peab inför 2012. Peab är undervärderat och
kan vara på väg att bilda botten rent tekniskt. Kollar
man large cap förlorare på tre månader är Peab på
femte plats med -12,94%. Ser ingen större anledning
att köpa nått annat än Peab just nu, även om Oriflame
känns rätt på nästa rekyl. Kollar man rent tekniskt i
grafen så var den under 20kr vid finanskrisen och
går den över 30kr med kraft har vi 40kr snabbt. Ser
mina framtida bombmattor i Peab som idiotsäkra och
kommer därför öka beloppet. För att snitta ner sig i
en högavkastare som Peab är helt rätt inför framtiden.

Kollar man på andra listor än largecap känns både Avega
och Done som intressanta köp vid nedgång. Dock blir risken
lite högre pga många saker som tex att bolagen är unga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0