Dagens uppgång och den nya trenden

Dagens uppgång
Tror inte riktigt på att dagens uppgång är så hållbar. Ska bli kul att se om vi verkligen bryter
1000 nivån för omx. Om jag har fel gör det inget, har
kvar stora delar av bombmattan i aktier och kommer tjäna bra med pengar i uppgången.
Finns fortfarande många köpvärda aktier trots dagens uppgång som kan köpas på rekyl.
Exempel på helt slaktade aktier hitta även på largecap även om det är dom som brukar
gå först i uppgången. Så vad ska man köpa på nästa rekyl för att ta del av uppgången?.
Volvo, Scania, Industrivärlden, H&M på largecap, funderar faktiskt på köpa dessa i bull
med mindre belopp och även en oljebull på rekyl. På detta sätt behöver man inte använda
lika stor del av kassan på uppgång. Letar man högavkastare istället har vi nog uppgång  i Björn borg, Peab, Ncc och Oriflame.
Gillar mitt läge nu, har små belopp i bear omx och rätt stor kassa igen samtidigt som jag
tar del av uppgången via bombmattan i aktier och några gamla innehav. Gillar att jobba med
bombmattor i aktier och börja med små belopp för att fånga botten. Blir affären helt
fel kan man rädda genom att trycka in ett större belopp och vända affären till vinst.
Efterssom jag endast investerar i högavkastare så är planen ganska idiotsäker.  Bombmattor
i aktier läggs oftast med samma belopp 7000kr tre gånger blir 21000kr. Sen byter jag högavkastare om nedgången fortsätter, på detta sätt sprider jag även risken.
Bryter vi upp över 1000 för omx ökar jag kassan och jobbar med mindre pengar på
börsen.
Tror inte riktigt på att dagens uppgång är så hållbar, men trenden kan nu vara
upp. Ska bli kul att se om vi verkligen bryter 1000 nivån för omx. Har kvar
stora delar av bombmattan i aktier och kommer tjäna bra med pengar i uppgången.
Finns fortfarande många köpvärda aktier trots dagens uppgång som kan köpas på rekyl.
Exempel på helt slaktade aktier finns även på largecap. Så vad ska man köpa på nästa
rekyl för att ta del av uppgången?, Volvo bull kanske kan vara nått och även Alliance oil.
Kanske köper lite Volvo bull på nästa nedgång, på detta sätt behöver man inte använda
lika stor del av kassan på uppgång. Letar man högavkastare istället har vi nog uppgång
i Björn borg på g. Gillar mitt läge nu, har små belopp i bear omx och rätt stor kassa igen
samtidigt som jag tar del av uppgången via bombmattan i aktier och några gamla innehav
i Statoil och lite annat. Gillar att jobba med  bombmattor i aktier och börja med små belopp
för att fånga botten. Blir affären helt fel kan man rädda genom att trycka in ett större
belopp och vända affären till vinst. Eftersom jag endast investerar i högavkastare så är
planen ganska idiotsäker. Bombmattor i aktier läggs oftast med samma belopp 7000kr tre
gånger blir 21000kr. Sen byter jag högavkastare om nedgången fortsätter, på detta sätt
sprider jag även risken. Bryter vi upp över 1000 för omx ökar jag kassan och jobbar med
mindre pengar på börsen. Vid nästa nedgång kommer jag öka i dom aktierna jag ligger
dåligt till i. Kommer öka i Alliance Oil, Wesc, Björn Borg och tror speciellt Alliance oil
kommer gå bra vid fortsatt börsuppgång. Bevakar även Lindab och Volvo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0