H&M är säkrast

Funderar lite på att börja lägga bombmattor i H&M. Orsaken är
att H&M följer index och att jag börjar bli bra på att tjäna pengar
på mina bombmattor i aktier. H&M är säkraste bolaget på börsen
och ligger i en negativ trend som den verkar vilja bryta upp ur.
Då pratar jag tekniskt men kanske även om man kollar på resultat.
2011 är ett dåligt år om man kollar rapporter och bolaget har en
tillfällig svacka. Det som känns helt rätt är att H&M nu kommer
fokusera på tillväxt i Kina istället för Europa och Usa. Vill man
investera mot Kina känns H&M nu mer rätt än någonsin. Letar
köp för bombmatta i H&M. Kollar man femårsgrafen är allt runt
200kr rätt pris för H&M, gärna runt 180kr. Siktar på lägga flera
bombmattor i H&M närmaste tiden på alla rekyler för omx. Börjar
bli väldigt kräsen på vilka aktier jag vill äga. H&M, Peab, Ncc, Tele2,
Fortum, Avega, HIQ, Connecta, Fortum, Statoil, Kinnevik, Telia, Astra
och Done. Det är aktierna jag vill ska vara 90% av portföljen men
bara till rätt pris. Och dom som känns rätt prissatt just nu är Peab,
Ncc, Avega, H&M, och Fortum. Peab är helt klart ett fynd på dessa
nivåer p/e under 10 och direktavkastning på ca 10%. Bolaget går
starkt genom kriser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0