Omx ser inte bra ut längre

Även om börsen går upp på tillfälliga rekyler på vissa bolags rapporter, tror jag
det är sälj på upp rekyler som gäller.

Verkstad kommer fortsätta dras ner på sikt men kan tillfälligt få upp rekyler tillsammans
med bra rapporter från banker och telekom.

Ser ingen trigger alls för fortsatt uppgång till ny topp för Omx. Ser bara lägre toppar
tillsvidare.

Bolag utanför Large cap kan gå bättre än övriga börsen närmaste tiden.

Tror Omx 30 vänder upp igen först mellan 1100 och 1070 om jag får gissa.

Kan komma att sälja av Telia och Tele2 imorgon vid uppgång, känner för att öka
kassan.

Går vi upp imorgon så är risken stor att jag köper lite Bear omx, men tror samtidigt att
dom flesta av mina innehav kommer krossa index.

Dock så vet vi ju att faller en faller alla, dvs om Omx blir riktigt sur ett tag.

Tror ändå på en långsam nedgång för lagecap, inget ras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0