Mer disciplin.

Verkligen inte nöjd med mitt 2011 och mina många snesteg i högrisk.
Dom största bottennappen har varit Rec,Vesta, Net insigt och Wesc.
Jag tror på alla dessa och är ganska säker att jag kommer ut med
vinst på sikt.

I framtiden blir det mindre belopp i högrisk.
Kommer i framtiden fokusera på att hitta botten i negativa trender i dom
bästa bolagen på börsen. Högavkastare som knappt känner av kriser.
För att stilla min aktiehunger så kommer jag även ge mig på att hitta
botten i högavkastare i dags och veckografer. Om omx bottnar samtidigt
kan man göra en bra kort affär.

Mina bear innehav ser illa ut också men jag kan verkligen inte se någon
fortsatt uppgång på börsen. Tror inte det dröjer så länge innan vissa av
dessa kan börja säljas av med vinst.

Inga nya köp görs tills jag fått bättre ordning på portföljen. Kommer försöka
öka kassan och sälja av vinster tillsvidare.

Alfa laval är en ny favorit som med dagens genombrott inom solenergi
känns klockrent. Ser dock inte alls köpläge där nu.

Omx vill jag nu närmaste tiden ska falla ner till ca 1107 och på sikt mot ca 1067.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0