Så investerar jag

Lägger enbart bombmattor i högavkastare vid nedgång för omx. Dvs om
omx faller 2% så letar jag den högavkastaren som faller mest den dagen.
Helst det dubbla som omx, dvs 4% eller mer. Jobbar med stor kassa så varje
dag omx går ner så ökar bombmattan. Bombmattan läggs i olika depåer så aktierna
kan säljas lättare separat. Så då börsen vänder upp lättas bombmattan av i omgångar.
Det är viktigt att snitta ner sig i rätt högavkastare för vissa aktier vänder aldrig upp.
Att snitta ner sig i högrisk utan direktavkastning är livsfarligt. Har själv valt ut mina
favoriter och det är bolag som överlever nästa världkrig. Använder även en lättare
variant av teknisk analys och köper helst vid stöd. Min favorit är högavkastare som
ligger i tillfälligt negativ trend i botten av trendkanalen, då tar man absolut minst risk
som jag ser på saken. Om man aktivt köper och säljer högavkastare kan man tjäna
grova pengar varje år och dessutom ta del av utdelningen varje år. Så låt säga att
man tjänar 50% på trading och 50% på utdelning. Tycker även min aktiestrategi
fungerar bra negativ börstrend. Dessutom känner man i depån ganska lätt om
trenden är stark eller svag och om börsen är på väg upp eller ner.

Dom aktier jag anser vara Eliten på börsen är följande:
Fortum, H&M, Statoil, Astra och Telia.
Sen kommer Eliten medel som bara ligger strax under vanliga Eliten :
Tele2, Kinnevik, Connecta och Hiq.
Eliten Mini är följande och då pratar vi fortfarande om dom bästa bolagen
på börsen:
Ratos, Carlsberg, Skanska, Oriflame, Mekonomen, Mtg, Millicom, Orkla,
Sca, Handelsbanken.
Sen har vi Eliten inom verkstad som är : Alfa Laval som nr1 och Abb nr2
Skf, Atlas Copco och Assa Abloy kommer stax efter.

PÅ högrisk har jag en ny favorit som är Avega Group. Avega Group har precis
kommit med en strålande rapport samtidigt som aktier faller tillbaka med omx.
Avega group ligger även i en kort negativ trendkanal.
Wesc är min fula ankunge som snart blir snygg. Bolaget är redan inne i asien
och kan komma att tjäna stora pengar i framtiden.
Done är ett bolag som jag börjat följa och tillväxten känns stark och bolaget
verkar ha bra ledning.

På dom mindre listorna har vi: AarhusKarlshamn, Addtech, Cdon,
Hexpol, Industrade, Beijer Alma, Probi, Rejlers och Eolus vind.

Min enda last bland högrisk utan direktavkastning är energibolaget Etrion
som växer kraftigt inom ny energi.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0