Bearmarket

Kollar man på Usa index för dagen så ser det inte bra ut längre.
Att jag själv har gått rätt tung in i aktier för tidigt står ganska klart
rent tekniskt. Har dock fortfarande hopp om att komma ur många
aktieinnehav på plus och inte fastna. Dock ser det just nu ut som
att många innehav kan komma att bli låsta tillsvidare. Dock vet
jag vad jag köpt så jag är inte orolig. Planen för att fortsätta tjäna
pengar på kort sikt är följande:

Imorgon ska jag följa omx noga gå ur vanliga bear med vinst och bara
leta ingångar i omx bear2. Tror nästa uppgång blir två eller max tre dagar
lång pga bearmarket visar på fortsatt nedgång. Tisdag brukar vara en dag
som börsen gillar att bottna och vi kanske kan stiga onsdag-torsdag och
ny sell off på fredag. Att Usa stängde så svagt talar för att morgondagen blir
röd och det ser inte bra ut, kan bli blodigt imorgon och det är inte köpläge
i aktier på kort sikt. Tror omx är på väg att bryta under förra botten och sätta
ny lägre botten denna gången. Förbjuder mig själv från nya aktieköp på ett
bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0