Deja vu

Tror på en börstopp imorgon följt av en 2-3 dagars
nedgång. Efter detta kommer en ny uppgång med
topp runt 1078-1080. Efter detta tror jag på en
tid med negativ börs ner mot 972 eller lägre
för omx. Känner mig kortsiktigt bull efter rekylen
som snart kommer och långsiktigt letar jag topp
närmaste tiden.

Kollar man lite längre tillbaka i grafen så tror jag vi
håller på att bilda nån typ av dubbeltopp för omx. En
liknande dubbeltopp som 2011. Fast denna verkar bli
lägre och då kan vi räkna med lägre botten (ca 770).
Kanske är det så att enda orsaken till att börsen hålls
uppe är utdelningar och brist på alternativ till liknande
avkastning. Många högavkastare börjar falla innan
utdelning och faller mer än utdelning på x dagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0