Så här tänker jag

Eftersom börsen bottnade i början av 2009 har
börsuppgången nu mer eller mindre pågått tre
år. Därför letar jag börstopp och kollar man
olika index finns vissa tecken på att vi är
framme snart. Omx har redan visat tecken
på svaghet. I detta läge tycker jag det är
bäst att ha en stor kassa utanför börsen och
att swingtrada högavkastare för att mjölka ut
det sista av uppgången. Letar samtidigt lägen
att med mindre belopp skydda portföljen med
små xact bear positioner.

På sikt då vi är framme vid nästa börsbotten
kommer aktier köpas med betydligt längre
swingar. Kommer då även att ligga med 90%
av kapitalet i aktier med hög direktavkastning
och gärna largecap bolag.

På vägen dit kommer alla tillfälliga uppgångar
användas för bear köp. Speciellt i början då
trenden är ny och färsk.

Jag är rädd att vi är väldigt nära att starta
en stor negativ trend och nedgång på börsen
i detta läge. Kanske redan idag eller nästa
vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0