Eliten 4.0

Spinner vidare på vilka bolag jag tycker är säkrast bland högavkastarna. 
Tar nu även hänsyn till tiden och vilka bolag som kommer vara högavkastare 
även i framtiden. Tror telekom är branschen som tjänar bäst och är säkrast just
nu, men vad händer om 20 år?. Säkert krympande marginaler iallafall. Tycker bästa
branschen borde vara konsumtion och energi. Läkemedel borde fortsätta vara en
väldigt bra bransch. Min absoluta favorit just nu är Sca som jag tror kommer tjäna 
stora pengar på lång sikt. Dasspapper och blöjer känns perfekt inför framtiden. Gillar 
även Fortum och Statoil och dessa tre är den absoluta eliten enligt mig. Sen har vi 
Orkla, Gjensidige, Telia, Astra,Tele2. Andra bolag som jag gillar är H&M, Handelsbanken,
Abb, Alfa Laval,Wallenstam, Marine Harvest, Clas Olson. Kommer vara mer försiktig i att 
investera i unga bolag som tex It konsulterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0