Börsplan

Ännu en stark börsdag har passerat och visst
känns det att korta trenden är uppåt. Ett försiktigt
rekylköp då omx faller känns klockrent. Redan
gjort ett mindre köp i Skistar men kommer dock
använda en mindre del av kapitalet än tidigare.
Tror nästa topp för omx blir lägre än denna och
just nu har jag ca 80% av kapitalet i kassan. Resten
är aktier och bear. Mina största aktieinnehav är Orkla,
Marine Harvest, Wesc, Fred olsen energy och Etrion.
Dessa är swingar jag fastnat i innan jag startat bloggen.
Har en försiktig bombmatta i xact bear omx som skydd.
Kollar man Usa graferna på 2 och 5år så ser man hur
högt vi är och så länge omx är över 1000 nivån är det
dyrt. Därför är planen att endast lägga mindre bombmattor
i aktier vid nedgång och försöka komma ur mina gamla
innehav med vinst. Vid tunga motstånd kommer mindre
bombmattor i bear göras. Om omx bryter 1057-1060 blir
jag förvånad, men då går vi till 1075-1080. Letar säljsignal
i omx men just nu finns det inga, med lite otur kan det ta
tid. Känns ändå bra att ha en stor kassa som kan användas
på många sätt vid rätt tidpunkt. Följande aktier bevakas för
rekylköp (om rekylen kommer): Tele2, Statoil, Lupe, Oriflame,
Telia, Fortum, H&M, Holmen, Stora Enso, Millicom, Aliance oil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0