Sca

Gillar bolaget stenhårt och ser det som bästa köpet på Stockholmsbörsen. 
Bolaget har enorma tillgångar i skog och mark som kan användas på bästa
sätt i framtiden. Bolaget känner inte av kris och gynnas kanske tom av kris
om energipriserna faller samtidigt med krisen. Sca är ett gammalt bolag
vilket jag gillar och deras bransch känns stabilare än dom flesta andra
bolagen på large cap, och då pratar jag på lång sikt. 
 
Tycker dock det är dumt att köpa nu pga tiden för uppgång för OMX 
håller på att ta slut. Om ca Max tre veckor fortsätter nedgången mot
700 eller lägre för OMX. Då 980 bryts nästa gång är det dax att vara 
väldigt försiktig med nya aktieköp. Har själv tagit hem alla vinster i
mina bombmattor i aktier. Dom som fortsatt är förlust får ligga kvar
detta pga att jag investerar i högavkastare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0