Min framtidsportfölj

Kommer på nästa stora börsnedgång att skapa en framtidsportfölj
för långsiktig placering. Grubblat en hel del hur jag vill placera mina
pengar och kommit fram till följande. Jag vill helst investera i norden 
och helst inom en bransch som inte kan ta slut. Därför vill jag investera
i skog, men även inom konsumtion, fastigheter och energi. Vill ha minst
50% i skog. Tänkte mig ca 40% i Sca och 10% i Holmen och resten fördelat
inom följande bolag. ABB, Fortum, Statoil, Kinnevik, Clas Ohlson, Alfa Laval, 
Assa Abloy, Boliden, Handelsbanken, H&M, Peab, Skanska, Wallenstam,
Mekonomen. Nu vill jag dock att många av dessa ska fall 50% från dagens
nivåer innan köp, gillar inte att köpa bolag nära alltimehigh. Har svårt att se
en sån portfölj bli annat än en vinnare med tidens kraft. Och med tiden kommer
utdelningen stadigt att stiga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0