Eliten 2.0

Har fått lite ny syn på framtida vinnare
på börsen. I mina ögon väntar en energi
kris runt hörnet. Vår dröm om evig tillväxt
kommer snart ta tillfälligt slut. Innan vi
lärt oss leva på sol och vind.

Eliten av bolag som jag bevakar för
köp är följande.

Abb. Alfa laval. Statoil.

Tätt följt av Lundin P. Kinnevik. Millicom. Tele2.
Carlsberg. Orkla. Fortum. H&M.

Kryddas med Etrion som jag verkligen gillar.

Wesc. Probi. Rec kan även vara en möjlig
krydda.

Abb är nummer ett för mig och kommer
tjäna stora pengar i framtiden. Kolla bara
på sista jätteordern på vindkraft. Det är
nog bara en försmak på vad som kommer.
Alfa laval håller också på med solkraft och
kan på sikt bli uppköpt.

Statoil håller på med både vind och vågkraft
och har hittat stora oljefyndigheter tillsammans
med Lundin P. Lundin P äger även 20% av Etrion
som är en ny typ av Fortum på sikt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0