Axfood

20110118.
Grafen för axfood lockar mig.
Ser botten på ca 235kr. Tror inte den går ner till 220kr i denna nedgångsfas.
Kanske blir ett bottenfiske idag eller närmaste dagarna.
Direktavkastning på över 4% till dagens kurs och ett företag som tjänar lika mycket pengar i alla tider.
Bra defensivt köp som man kan "snitta ner sig i" om så önskas utan att ta nån risk.
Fortsätter den falla så kommer jag öka ordentligt i detta fina bolag, snälla rasa vidare!.

Bevakar även lilla fortnox för botten, ett litet bolag som ligger i negativ trend.
Inte gjort hemläxan ännu så jag

tänkte läsa på närmaste dagarna.

Eftersom sololja är aktieägare känner jag rätt trygg med köpet när det väl kommer.
När den negativa trenden bryts tänker jag vara med på resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0