Swingtrading in H&M

Kommer minska risken under 2012 och det bästa
sättet att minska risken är nog att börja lägga
mina bombmattor i enbart H&M. Dvs från 2012
så blir det nästan bara bombmattor i H&M och
jag kommer snitta ner mig i defensiva köp.
Fastnar jag med H&M aktier känns det ok, bolaget
växer på kris och det går bra i Grekland just nu,
vilket känns helt klockrent för en defensiv placering.
Bolaget väljer just nu även att fokusera sina nya
butiker till tillväxtländerna och Kina. Kan det bli mer
rätt?. Det jag aldrig gillat med H&M är priset och
på sikt tror jag att 160-180kr är möjligt. Får vi
samma läge som 2008 så blir det flykt från all
risk även H&M. Kommer fokusera på följa H&M
och omx under 2012. Letar köplägen rent tekniskt
i H&M och allt runt 200kr känns ok just nu. Kommer
koncentrera mig på tremånadersgrafen för H&M
och Omx och göra mina investeringar väldigt
defensivt. Dock är det viktigt att komma ihåg att
alla tekniska säljsignaler i H&M kan vara falska,
så inga negativa positioner kommer att tas. Kommer
enbart snitta ner mig i aktier med start runt 200kr.

Tror den stora andra vågen ner för omx startar i
början av 2012 och jag tror att bankernas grafer
visar vägen först. Bevaka bankernas grafer inför
det nya året är mitt tips. Har redan sett början på
något som kommer och det blir negativt. Låt
panikvågen komma!, så jag kan köpa H&M till rätt pris:).

God Jul !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0