Blogg frågor

Fått lite frågor och önskemål om bloggen.

Kommer from nu att ange antal aktier jag köper och till vilket pris.
På detta sätt blir det lättare att ta rygg på mig om så önskas.

Kommer bli i stort sett bara vinst affärer efterssom jag inte använder stopp loss.
Kommer säkert att fastna ett antal gånger i innehav men efterssom jag Swingar
nästan enbart i bolag med bra direktavkastning så känns det ok.

Snittar sällan ner mig i högrisk eller bolag som saknar direktavkastning.

Bästa Ta verktyget jag använt är Hitta kursvinnare.
Rsi kan vara bra att kolla.

Ibland kollar jag dock bara grafen på min bank innan köp.

Bra belopp för en Swing är svår att svara på, jag brukar ligga på 40 000 till 60 000kr
per swing. I vissa fall snittar jag ner mig och då kan 20 000 vara lämpligt.

Om du har 100 000 i kapital kan man väl Swinga tre aktier.

Högrisk är väl 15 000 till 20 000 lagomt.

Ett bra sätt att lära sig TA är väl läsa Tradingguiden som finns att låna på dom flesta bibliotek.
Att bara titta på grafer hela dagarna är också väldigt bra om man vill hitta känslan.

Ju mer man håller på med något desto bättre blir man på det.

Försöker alltid köpa både på Teknisk analys och Företagsanalys. Aldrig enbart på teknisk
analys även om det många gånger lockar.

Kommentarer
Postat av: Kimma

Tack så mycket för de utförliga svaren.

Lycka till!

2011-02-16 @ 13:08:27
Postat av: Damma

Tack empty för att du delar med dej av dina tankar!

Följer dagligen din blogg och dina inlägg på börssnack.

Keep up the good work!!!

2011-02-16 @ 21:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0