Defensiva tankar 2.0

Känner inget köpsug om vi skulle stå inför börsuppgång till veckan.
Kommer se uppgången som ett bra läge att plocka hem vinster och
tror inte på nån jätteuppgång för Omx närmaste tiden.
Räntehöjning på tisdag kan elda på nedgången på nytt till veckan.
Har inget exakt TA vertyg men säger att Omx går upp måndag till ca 1150-1155
där väntar ny lägre topp sen går vi mot nedgång redan på tisdag.
Har ganska svårt för att läsa Omx så här kan jag ha helt fel, men det
är ett kul nöje.

Har ökat kassan och är väldigt bekväm med det tillsvidare.

Tänkte minska kapitalet per swing tillsvidare dvs köpa för mindre
kapital per swing.

Eftersom H&M ligger i negativ trend sen ett tag tillbaka så är köp där
ganska nära. Gillar att köpa i botten av trendkanalen och har hitills missat
köpläget. Kommer öka bevakningen på H&M till veckan för köp.
Fortsätter den ner mycket mer ligger snart direktavkastningen på 5%. Tror och
hoppas att H&M kommer vara fortsatt svag ett tag till dvs gå upp begränsat då
omx stiger och faller mot 200kr då omx backar.

Tele2 däremot tror jag stiger kraftigt med omx och faller måtligt på nedgång och
så kommer det nog vara tills vi når ca 180kr eller mer.
Ser början på våg2 upp för tele2 och det blir
alltid minst 3 vågor upp och tredje blir starkast.

Om Norska Orkla fortsätter ner så köper jag mer på 50kr.

Ett mindre köp i Probi kan komma vid nästa nedgång.

Etrion känns fortsatt svag och om vi har tur ser vi 5kr igen, annars blir det inget köp.

Wesc och Rec ligger kvar på lång sikt.

Andra innehav som får ligga kvar men som jag letar exit i är tex Aspiro, Msab, Impact, Skistar mm.

Tyngdpunken på swingarna kommer riktas mot Tele2, H&M, Orkla, Astra närmaste tiden.
Kanske lite tråkigt men ett bra sätt att öka värdet på pengarna.

I fallet Msab så känner jag att jag är bekväm med köpet och man får helt enkelt "titta bort"
tillsvidare. Tyckte rapporten var bra och helt plötsligt kommer en ny jätteorder.

Gillar Robert Ahldins köp av på 1,77 miljoner aktier i Msab, jag tror han vet vad han gör.
Kom ihåg att alla är vi egoister och tänker på oss själva och nära o kära i första hand.
På börsen är alla egoister och man ser lätt hur vi människor tänker och fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0