Bara titta inte köpa...

Så brukar dom säga om Svenskar som är utomlands och går i affärer.

Tror det är smart att vara sån på börsen just nu, bara titta inte köpa.

Kollat lite grafer och läget är svårt, vart bottnar vi?.

Har inte kommit fram till så mycket faktiskt. Ser både möjlig vänning uppåt och
fortsatt nedgång.

Omx borde fortsätta ner lite till och sen gå mot ny lägre topp.

Kollar man på en vanlig börsvecka så är det vanligt med trendvänning
torsdag fredag. Dvs upp Torsdag Fredag.

Tänker samtidigt att marknaden kan lura oss denna gången, kanske uppåt imorgon
och sen jätteras på Fredag.

Med börsen vet man aldrig och efterssom jag redan köpt en hel del så ligger jag
lågt tills börsläget är mera tydligt.

Tror vi går mot lägre topp på sikt, men när den börjar är svår att svara på.

Vi kan samtidigt rasa 5% imorgon eller starta en ny kraftig uppgång, vem vet!?.

Som jag ser på saken är det inte värt att chansa just nu så därför gör jag inget.

Ibland är det bättre att bara kolla på och mer lönsamt på sikt.

Ser inte alls läge att hoppa på köp på tro om uppgång, känns betydligt bättre
att ligga lågt och leta lägre topp och ta negativa positioner på lägre topp.

Börsen är dyr och vi har en fin uppgång bakom oss, det som väntar nu är pause
i uppgången eller ras.

Usa kan mycket väl fortsätta bra mycket mer ner och då kommer Omx inte orka
hålla emot. Vi ska säkert mer ner, håller verkligen 1080-1075?, jag tror inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0