Dax för Astra

Kommer privat att köpa astra till veckan. Ett defensivt köp med bra direktavkastning och i botten av trendkanalen på ca 304 305kr. Ska försöka pricka botten denna gången. Tittar man på grafen är nog stödet ett hårt betonggolv som inte kan brytas och ett perfekt köpläge inför nästa rapport. Tror rätt hårt på detta köpet och kommer satsa en bra slant i Astra. Nästa vecka meddelas köpkurs. Köpet kommer göras utanför blogg portföljen.
Astra brukar även skydda mot börsras vilket känns perfekt om vi skulle få en topp för omx i januari.
20110103.
Sålde iväg en hel del aktier idag med vinst. orsaken är att jag tror det blir ett fint köpläge i astra vid nästa börsbotten. tänker snitta ner mig i astra med start vid nästa börsrekyl som borde komma slutet denna vecka. GD är på lördag så senast måndag startar nedgången om jag får gissa.
Tycker astra känns fortsatt svag så jag känner ingen brådska med köpet. så nära 300kr är målet för köp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0