Tisdag kan bli kul.

Massor med statt på tisdag som kan elda på börsen
upp eller ner. Men gissar att marknaden vill fortsätta upp.

Tror vi får fortsatt uppgång i oljan imorgon.
Vilket borde smitta av sig på Alliance oil och Lupe.

Funderar på hålla Oljebullen till ny högre topp för
oljepriset.

Vissa innehav kan lämna portföljen imorgon och
som det känns nu är Lupe först ut.

Tycker Tele2 grafen ser så stark ut och om omx
går upp tror jag Tele2 äger i veckan.

Titta rätt mycket på defensiva köp i bolag
som gått dåligt och ligger i negativa trender.
På sikt kommer det bli köp i Telia, Odd molly, Wesc
och Björn Borg, men inte nu.

Kollar även lite på Sca och Oriflame. Oriflame ska nog ner
till 300kr först och Sca vill jag bara vila mina ögon på tills
läget klarnat.

När det gäller bolagen är Telia säkrast och
Oriflame en långsiktig vinnare. Wesc tror jag mest på av
klädbolagen och minst på Odd Molly. Tycker dock att Odd Molly
är översåld och har en bra direktavkastning och låg värdering.

Två som redan har vänt och där man bör lägga
krutet på rekyl är Meda och Astra. Två trygga köp
som precis avslutat negativa trender.

Läser på lite om Stockman på finska börsen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0