Bästa bolagen på börsen

Tittar på vilka bolag jag vill äga i framtiden och
kommit fram till följande. Med nuvarande värdering
tycker jag följande bolag är mest intressanta:
Astra, H&M, Tele2, Telia, Statoil, Connecta, Ratos
och HIQ. Jag grundar detta på låga P/e och hög
direktavkastning. I dessa kommer jag ha 90% av
kapitalet i framtiden. Etrion, Abb, Alfa Laval
och Wesc 10%.

Här kommer en större lista på dom bolagen jag gillar
bäst på börsen. Dessa bolag tror jag kommer
lyckas mycket väl i framtiden. Har även skrivit
(ca direktavkastningen) till dagens kurs.

Astra 6,10%. H&M 4,54%, Connecta 8,73%, Telia 6,02%
Tele2 ca 10%, Ratos 6,59%, Statoil ca 5%, HIQ 6,64%.
Wesc ca 10%, Abb 3,27%, Alfa Laval 2,63%.

Sen har vi andra bra bolag:
Skanska 6,37%, Oriflame 5,53%, Sca 4,62%, Handelsbanken.
(Björn Borg ca 13%)

Sen har vi dom som inte har så hög direktavkastning
men ändå kommer vara stabila även i framtiden:
Kinnevik 3,46%, Mekonomen 3,38%, Getinge 2,06%
Elekta 1,53%, Millicom 1,60%.

Var detta bästa bolagen på börsen?, Jag tycker det!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0