Defensiva köp

Letar defensiva köp på nästa OMX rekyl, letar gamla bolag med
bra direktavkastning. Tele2, Statoil och H&M känns självklara i 
detta läge. Alla tre har fått stryk om man ser på grafen och en 
större rekyl i alla tre är nog ganska nära. Även Alfa Laval och 
Abb börjar se rimligt värderade ut. Två bolag som redan ligger
i positiv trend rent tekniskt är Orkla och Sca. Orkla har jag ett
stort innehav som är en långsiktig placering. Sca som är en
av mina favoriter äger jag tyvärr inte en enda aktie. Clas Ohlson
har jag också byggt upp ett större innehav i som jag tror kommer
gå bättre än index. Om vi får nedgång från senast tisdag denna 
vecka så planeras bombmattor i Statoil och H&M och möjligen 
även nya bombmattor i Tele2. Försöker undvika mindre bolag 
och hålla mig till nedtryckta högavkastare på largecap. Fullmånen
på måndag ska ge en topp eller en reaktion som bryter uppåt. I 
detta läge hoppas jag på topp och nedgång hela nästa vecka. 
Ser även ut som fullmånen ger nån typ av större orkan i USA 
som inte kommer hjälpa börsen uppåt direkt. Ser man med 
positiva ögon på fullmånen så kan den ge en uppgång och 
topp till max 13 november och nivåer runt 1072-1078 för 
omx. Fullmånen brukar indikera på botten och köpläge. 
Reaktionen som kommer mån-tis kommer gälla till minst
6 november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0