Tiden som vapen

Ganska nöjd med mina innehav för tillfället och min kassa utanför börsen. 
Vill inte öka varken mina bear eller mina aktier i detta läge, vill däremot
minska mitt aktieinnehav vid fortsatt uppgång. Så planen är att fortsätta 
minska aktieinnehav vid fortsatt uppgång. Mitt största innehav är Orkla
men äger rätt mycket Skistar, Svedberg, Clas ohlson, Fortum, Wesc, Etrion
och lite annat gott o blandat. Tycker det mesta känns dyrt tyvärr i detta läge
samtidigt som börsen är på historiskt höga nivåer. För mig är tiden allt som 
betyder nått och med tiden får jag rätt, börsen kommer toppa ur och då 
kommer köplägen uppstå. Letar nu bara dagen för början på nedgången
och nästa topp och allt som krävs är tålamod och tid inget annat. Den 
enda aktie som jag vill öka i är Peab på rekyl.
 
Mitt Avega innehav har börjat säljas av också. 
 
Så vart toppar börsen?, blir väl en utdragen topp men vi borde få ett tecken
väldigt snart där 11 eller 18 e är möjliga toppdagar för OMX. Reaktionen efter
29/1 är viktigast. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0